Sidevisninger i alt

mandag den 19. december 2022

Skægmejser

Søndag den 11. december gik jeg en tur bare lidt rundt på Enø midt på eftermiddagen. Jeg regnede ikke med at komme til at se nogle spændende fugle, men jeg tog alligevel al kameragrejet med. For at det ikke skulle være alt for besvæligt at bære rundt på, så lod jeg det ligge i rygsækken, selvom jeg har haft nogle dårlige erfaringer med det. Da jeg nåede ned forbi DUI hytten, så jeg 4 skægmejser i den tynde bræmme tagrør ved kajak- og kanoisætningspladsen. Lyset var dårligt på grund af skyer og en lavthængende sol, så jeg overvejede ikke engang at pakke kameraet ud, men da de kom tættere og tættere på, så gav jeg mig til sidst vel vidende, at der højst sandsynligt ville ske det, at de forsvandt netop, som jeg ville være klar, eller at lyset ville blive endnu dårligere. For en gangs skyld gik det ikke som forventet - fuglene kom endnu tættere på, og solen brød gennem skyerne, og gav hele rørområdet en rødlig glans.


Skægmejse, Enø, den 11. december 2022

Skægmejse, Enø, den 11. december 2022

Skægmejse, Enø, den 11. december 2022

Skægmejse, Enø, den 11. december 2022

Skægmejse, Enø, den 11. december 2022

Skægmejse, Enø, den 11. december 2022

Skægmejse, Enø, den 11. december 2022

Skægmejse, Enø, den 11. december 2022

Skægmejse, Enø, den 11. december 2022

Skægmejse, Enø, den 11. december 2022

 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar